O úlohách
Zadania som vytvorila pre Si. PAS? alebo školskú súťaž v programovaní Gymnázia, Veľká okružná, Žilina, ktorú som navrhla, vytvorila a realizovala so žiakmi tejto školy. Študenti mali na riešenie spravidla 120, v niektorých ročníkoch 100 minút. Až na Mlyn sa v každom ročníku našiel víťaz, ktorý zvládol za tento čas kompletne vyriešiť úlohu. Námety ponúkam ako príležitosť pre programovanie vašich študentov.
Pri tvorbe zadaní som vychádzala zo známych doskových alebo online hier a tiež z námetov, ktoré som získala počas štúdia učebníc programovania A. Blaha, I. Kalaša a M. Tomcsányiovej, mojich bývalých kolegov a skvelých učiteľov na FMFI UK v Bratislave. Ich rukopis možno badať najmä v hre Človeče, pretekaj sa a Chrobák v labyrinte.
Úlohy chronologicky
- Mlyn - časovo náročná verzia hry s mnohými námetmi na rozširovanie (školský rok 2023/24)
- Mah-jong - generovanie doštičiek známeho čínskeho hlavolamu (školský rok 2022/23)
- Chrobák v labyrinte - ukladanie smerových šípok v štvorcovej sieti (školský rok 2020/21)
- Geomexo - generovanie náhodných geometrických útvarov v štvorcovej sieti (školský rok 2019/20)
- Človeče, pretekaj sa - hra podľa učebníc programovania (školský rok 2018/19)
- Piškvorky v sieti - úprava hry na hranie vo vyznačených štvorcoch (školský rok 2017/18)
- Domino - hracia doska a náhodné generovanie kociek, najnáročnejšou časťou je generovanie tutoriálu - na seba nadväzujúcich kociek domina (školský rok 2016/17)
- Hanojské veže - známy matematicko-informatický problém v jednoduchom prevedení (školský rok 2015/16)
- Adventný kalendár (školský rok 2014/15)
Komentáre
Zverejnenie komentára