Preskočiť na hlavný obsah

Informatické piškvorky

Medzi základné prvácke témy patrí aj kódovanie zvuku a hardvér a softvér. Aktivita Informatické piškvorky obsahuje otázky z opakovania týchto tém. Žiaci pracujú rozdelení do dvoch tímov, najlepšie pri interaktívnej tabuli. Žiak, ktorý ide k tabuli, si vyberie políčko a snaží sa s pomocou svojich spoluhráčov správne zodpovedať na otázku. Ak sa im to podarí (je vhodné stanoviť nejaký časový limit, napr. 2 minúty), môžu si obsadiť toto políčko svojou farbou.

Niektoré políčka sú bonusové a žiaci si ich môžu obsadiť bez odpovede na otázku. V hre sú aj políčka, kde majú odpovedať na otázku protihráčov.

Cieľ hry je rovnaký ako v štandardných piškvorkách: zostaviť 4 políčka jednej farby v riadku, stĺpci alebo po uhlopriečke skôr ako tím protivníkov.


Aktivita je verejne dostupná na adrese
https://view.genial.ly/6563d239a76e2d0011433382

Z reakcií žiakov:
  • Piškvorky boli zábavné. Užila som si ich, spolupracovali sme v tímoch a precvičili sme si nové učivo. Za mňa veľmi efektívny a zábavný štýl výučby. Mohli by sme to robiť častejšie :) (AT)
  • Hra mala zábavnú formu, takže sme sa zabavili ale aj niečo nové zopakovali . Bolo to dobré opakovanie pred testom . A bolo to omnoho lepšie ako skúšanie. Hodnotenie: 10/10 (BM)

  • Hra sa mi veľmi páčila. Ja nie som moc skúsená v inf, ale táto hra bola zatiaľ asi najlepšia aktivita zo všetkých. Bolo to zábavné. (TT)

  • Hra bola podľa mňa celkom ľahká, aj keď sme nakoniec nevyhrali. Medzi tie ťažšie časti by som asi zaradil otázky zo starších učív - je ťažšie si spomenúť. Celkovo bola ale hra zábavná a otázky podľa mňa zaujímavé. Hodnotenie by som dal asi 9 z 10. (LM)

  • Dosť super, rýchle a zábavné na zopakovanie :)) (PM)

  • Hra s piškvorkami sa mi páčila. Bola aj celkom zaujímavá a dobre som si s ňou preopakoval učivo. (PT)

  • Hra bola zaujímavá. Čosi nové som sa naučil. Náš tím "vyhral" so šťastím. (RV)

  • Hra ma bavila, ale je škoda, že sa dá hrať iba raz. Možno by bolo lepšie keby sa otázky menili alebo by aspoň neboli zakaždým na rovnakom mieste, inak hre dávam 7,5 z 10 (RL)

  • Mne sa to veľmi páčilo, bolo to také spríjemnenie hodiny, bola to celkom aj zábava a určite by som niečo také chcela ešte na hodinách informatiky vidieť. (SZ)

  • Bavilo ma to. Je to dobrá forma na učenie, lepšie sa zapamätávajú veci😄 (TK)


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Escape Room alebo všade samá informácia

Jedným z cieľov môjho tohtoročného učiteľského projektu je vypracovať zbierku 10 gamifikačných aktivít použiteľných pri výučbe základov informatiky. Tu popisujem jednu z aktivít. Escape Room: Vitajte v CS Lab(yrint)e Aktivita je verejne dostupná na adrese  https://view.genial.ly/6454a39a3140d6001276f58a Reakcie žiakov Žiaci hodnotili aktivitu takto: Hra  má podľa mňa peknú grafiku a dizajn. Správne odpovede sú... správne. Všimol som si, že v použitom fonte sa niektoré písmená správne nezobrazujú, takže to je možno maličkosť, ktorá by sa dala vylepšiť. Celkovo je ale  hra  veľmi dobrá. 9/10 (LM) Bolo to fajn lebo to bolo krátke. Väčšinu som vedel ale niečo som musel googliť. Čím to išlo ďalej, tým to bolo ťažšie. Nič nové som sa asi nenaučil iba zopakoval. Postupoval som tak aby som to nemusel robiť na viackrát. 6.5/10 (TO) Pri hre som používal ASCII tabuľku.  Hra  sa mi páčila. Musel som sa pri niektorých úlohách zamyslieť, lebo som si to už nepamätal. Nebolo to ani až tak náročné. Tro

Šifrovačka

Aktivita vhodná na praktické zoznámenie sa so základnými symetrickými šiframi. Spracovala som podľa skvelého námetu Kataríny Kresáňovej, PhD., učiteľky a recenzentky tohto projektu.  Cieľ: predstaviť základné metódy a spôsoby šifrovania Časové trvanie: jedna vyučovacia hodina Prvky zábavy: výzva, tímová práca, objavovanie, súťaživosť, odmeny Pomôcky: vytlačené šifry nalepené vopred na určitých miestach v škole, spolu s odkazom, ktorý si postupne počas lúštenia šifier zbierajú a skladajú; papier na zapisovanie riešení a pomocné poznámky, žiaci budú ešte používať mobil a pero. Priebeh aktivity: Najskôr krátke predstavenie šifier podľa priloženej prezentácie - úvodné tri snímky. Následne žiaci dostanú papier a dozvedia sa, že ich úlohou je poskladať správu, ktorú nájdu navštívením miest ukrytých v šifrách. Svoje riešenia si majú zapisovať na pomocný papier.  Časti správy, ktoré nájdu, si fotia do telefónu.  Priamo na hodine žiaci majú na tabuli napísanú AN DÁVRECH, čo je príklad transpozí