Aktivita vhodná na praktické zoznámenie sa so základnými symetrickými šiframi. Spracovala som podľa skvelého námetu Kataríny Kresáňovej, PhD., učiteľky a recenzentky tohto projektu. Cieľ: predstaviť základné metódy a spôsoby šifrovania Časové trvanie: jedna vyučovacia hodina Prvky zábavy: výzva, tímová práca, objavovanie, súťaživosť, odmeny Pomôcky: vytlačené šifry nalepené vopred na určitých miestach v škole, spolu s odkazom, ktorý si postupne počas lúštenia šifier zbierajú a skladajú; papier na zapisovanie riešení a pomocné poznámky, žiaci budú ešte používať mobil a pero. Priebeh aktivity: Najskôr krátke predstavenie šifier podľa priloženej prezentácie - úvodné tri snímky. Následne žiaci dostanú papier a dozvedia sa, že ich úlohou je poskladať správu, ktorú nájdu navštívením miest ukrytých v šifrách. Svoje riešenia si majú zapisovať na pomocný papier. Časti správy, ktoré nájdu, si fotia do telefónu. Priamo na hodine žiaci majú na tabuli napísanú AN DÁVRECH, čo je prí...
Medzi základné prvácke témy patrí aj kódovanie zvuku a hardvér a softvér . Aktivita Informatické piškvorky obsahuje otázky z opakovania týchto tém. Žiaci pracujú rozdelení do dvoch tímov, najlepšie pri interaktívnej tabuli. Žiak, ktorý ide k tabuli, si vyberie políčko a snaží sa s pomocou svojich spoluhráčov správne zodpovedať na otázku. Ak sa im to podarí (je vhodné stanoviť nejaký časový limit, napr. 2 minúty), môžu si obsadiť toto políčko svojou farbou. Niektoré políčka sú bonusové a žiaci si ich môžu obsadiť bez odpovede na otázku. V hre sú aj políčka, kde majú odpovedať na otázku protihráčov. Cieľ hry je rovnaký ako v štandardných piškvorkách: zostaviť 4 políčka jednej farby v riadku, stĺpci alebo po uhlopriečke skôr ako tím protivníkov. Aktivita je verejne dostupná na adrese https://view.genial.ly/6563d239a76e2d0011433382 Z reakcií žiakov: Piškvorky boli zábavné. Užila som si ich, spolupracovali sme v tímoch a precvičili sme si nové učivo. Za mňa veľmi efektívny a zábavný štýl ...
Školský rok 2024/25 V tomto školskom roku som spolu s kolegami získala projektovú podporu od Nadácie ZSE pre projekt Deň objavov 3.0. Aktivity projektu: inovácie vo vyučovaní matematiky u druhákov, príležitostné IT klubovne pre záujemcov o programovanie, hoaxy a dezinformácie - výstava v škole na tému Ako sa dá manipulovať s číslami a grafmi, autori - moji skvelí študenti 2. ročníka, projektový Deň objavov sa uskutočnil na prelome mája a júna a pripravil ho náš skvelý učiteľský tím: workshop k dezinformáciam so spoločenskou hrou Follow me, zážitkové chemické laboratórium, informatický workshop o princípoch AI a workshop projektovania a stavania rôznych zariadení z fyziky. Školský rok 2023/24 V CS Lab(yrint)e sme sa spolu so študentami v škole i po nej realizovali aspoň troma spôsobmi: na bežnom vyučovaní obohatenom o prvky gamifikácie , teda princípu využívania herných mechanizmov na zvyšenie produktivity vyučovania (uf, to je definícia), zvýšenie motivácie a skrátka pre...
Komentáre
Zverejnenie komentára