Preskočiť na hlavný obsah

Programovanie

 Na tejto stránke nájdeš:

  • zbierku úloh, ktoré som vyriešila v rámci svojho sebarozvoja,
  • odkazy na zaujímavé stránky či knihy týkajúce sa programovania,
  • informácie o školskej súťaži Pythonas.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Šifrovačka

Aktivita vhodná na praktické zoznámenie sa so základnými symetrickými šiframi. Spracovala som podľa skvelého námetu Kataríny Kresáňovej, PhD., učiteľky a recenzentky tohto projektu.  Cieľ: predstaviť základné metódy a spôsoby šifrovania Časové trvanie: jedna vyučovacia hodina Prvky zábavy: výzva, tímová práca, objavovanie, súťaživosť, odmeny Pomôcky: vytlačené šifry nalepené vopred na určitých miestach v škole, spolu s odkazom, ktorý si postupne počas lúštenia šifier zbierajú a skladajú; papier na zapisovanie riešení a pomocné poznámky, žiaci budú ešte používať mobil a pero. Priebeh aktivity: Najskôr krátke predstavenie šifier podľa priloženej prezentácie - úvodné tri snímky. Následne žiaci dostanú papier a dozvedia sa, že ich úlohou je poskladať správu, ktorú nájdu navštívením miest ukrytých v šifrách. Svoje riešenia si majú zapisovať na pomocný papier.  Časti správy, ktoré nájdu, si fotia do telefónu.  Priamo na hodine žiaci majú na tabuli napísanú AN DÁVRECH, čo je prí...

Informatické piškvorky

Medzi základné prvácke témy patrí aj kódovanie zvuku a hardvér a softvér . Aktivita Informatické piškvorky obsahuje otázky z opakovania týchto tém. Žiaci pracujú rozdelení do dvoch tímov, najlepšie pri interaktívnej tabuli. Žiak, ktorý ide k tabuli, si vyberie políčko a snaží sa s pomocou svojich spoluhráčov správne zodpovedať na otázku. Ak sa im to podarí (je vhodné stanoviť nejaký časový limit, napr. 2 minúty), môžu si obsadiť toto políčko svojou farbou. Niektoré políčka sú bonusové a žiaci si ich môžu obsadiť bez odpovede na otázku. V hre sú aj políčka, kde majú odpovedať na otázku protihráčov. Cieľ hry je rovnaký ako v štandardných piškvorkách: zostaviť 4 políčka jednej farby v riadku, stĺpci alebo po uhlopriečke skôr ako tím protivníkov. Aktivita je verejne dostupná na adrese https://view.genial.ly/6563d239a76e2d0011433382 Z reakcií žiakov: Piškvorky boli zábavné. Užila som si ich, spolupracovali sme v tímoch a precvičili sme si nové učivo. Za mňa veľmi efektívny a zábavný štýl ...

Časostroj počítačov

Dejiny informatiky sú priestorom na rozprávanie príbehov. Spomeniem len niekoľko: Charles Babbage ako nepochopený génius, ktorý predbehol svoju dobu pri vymýšľaní koncepcie počítača, Alan Turing, ktorý v dobe prvých počítačov uvažoval o tom, ako odlíšiť stroj od človeka, o prelomení šifrovania na stroji Enigma počas 2. svetovej vojny, o sčítaní ľudu USA a vzniku spoločnosti IBM... a samozrejme o vývoji technologickom, Pascalíne, tranzistoroch, mikročipoch či integrovaných obvodoch, Moorovom zákone... dejiny poskytujú zaujímavý základ pre ďalšie diskusie o súčasnosti. Popri výklade či štúdiu literatúry vám ponúkam vlastnú hru Časostroj počítačov , vytvorenú v prostredí Genial.ly. Krásna grafika, hra s nádychom tajomna, kde je úlohou hráča prejsť cez všetky obdobia - generácie počítačov a odpoveďami na otázky si postupne doplniť palivo časostroja.  Hra je voľne dostupná na adrese:  https://view.genially.com/663b819cb7147700148c7fb9 Ukážky hry: Momentálne v nej dorábam poslednú ú...